Test af adidas Ultraboost Light

Da man troede, at det ikke kunne blive bedre, lancerede adidas ’Ultraboost Light’ – lettere end nogensinde og med endnu mere energireturnering.

Test af adidas Ultraboost Light

Da man troede, at det ikke kunne blive bedre, lancerede adidas ’Ultraboost Light’ – lettere end nogensinde og med endnu mere energireturnering. Med Light Boost™ får du et slidstærkt, let blødt og ekstraordinært energireturnerende skum, der også er både kulde- og varme regulerende. Derudover er skoen naturligvis fremstillet med adidas’ velkendte Primeknit overdel, der gør, at skoen sidder tæt og mindsker gener. Desuden er skoen fremstillet med omtanke for miljøet – what’s not to like?

Med LEP-systemet sikres mere spændstighed og de bedste forudsætninger for en behagelig tur i skoven eller på landevejen. Forkæl dine fødder med den letteste Ultraboost nogensinde og oplev endnu mere løbeglæde! Så har du en neutral løbestil og ønsker endnu mere energireturnering og stødabsorbering – så er adidas Ultraboost Light løbeskoen for dig!

Hør hvad Heidi, Claus, Louise Pernille og Mads mener om adidas Ultraboost Light:

Heidi, @heidip72

Løbesko fra adidas er helt nyt for mig, så dem var jeg meget spændt på at prøve. Da jeg tog dem ud af kassen, tænkte jeg: Wauw et sjovt og fedt design!

De er lette og har en meget behagelig pasform på grund af det soklignende design. Det er som at stikke foden i en strømpe, da overdelen går ud i et og er lavet i et strikket og meget strækbart materiale. De sidder rigtig godt på fødderne - ja snørebånd kunne næsten undværes, men det vil selvfølgelig se mærkeligt ud.

De klassiske adidas ’3 stripes’ er lavet i plast og er påsyet begge sider af skoen, hvori snørebåndene sidder - en ret fed detalje! Indvendigt er der en lille pude på begge sider af hælen, så den er blød og støtter behageligt under løbeturen. Adidas Ultraboost Light er delvist lavet af genanvendte materialer, som også er et stort plus for mig.

Jeg har fået løbet 80 km nu fordelt på 9 ture.

Skoene har den ultimative støddæmpning med masser af skum i mellemsålen og har givet mig høj komfort på mine løbeture.

Jeg løber meget på grussti og har især lagt mærke til deres ydersål. Den er lavet af ’Continental gummi’ og giver et fantastisk greb med underlaget. Skoene har jeg brugt meget til roligt løb - både på korte og et par længere ture. Selv når benene har været trætte, har jeg haft en god fornemmelse af at kunne blive ved med at løbe.

Jeg er de seneste år begyndt at lande mere på forfoden end tidligere, og jeg synes, at denne sko er virkelig god til forfodsløb. Jeg er meget begejstret og glad for at have fået lov til at teste adidas Ultraboost Light - en spændende og anderledes løbesko end jeg tidligere har løbet i - på den gode måde!

Claus, @blaabjerg_dk

Sikke en lækker sko, var min første tanke, da adidas Ultraboost Light kom ud af æsken.

De 3 adidas striber er flot integreret på siden, og skoen har nogle flotte linjer i designet. Sålen har virkelig fået en opdatering med masser af gummi, og det ses tydeligt, at der er fokus på mellemsålen.

Første løbetur blev en lang tur i både mudder og skov, men også asfalt. Jeg vidste ikke, at skoven var SÅ smattet den dag - så havde jeg ikke taget nye pæne sko på. Men det blev alligevel en rigtigt god test af skoen. Skoen står virkelig godt fast på det bløde underlag, og da jeg kom på asfalt, blev smilet stort. Det hårde underlag passer rigtigt godt til skoen. Den giver mig en virkelig god energi tilbage i afsættet, og jeg får følelsen af lethed og komfort. Adidas Ultraboost Light har et drop på 10 mm, og det mærker jeg med det samme. Jeg lander på hælen og kan mærke, at skoen er meget fleksibel, når jeg sætter af igen.

Den soklignende overdel på skoen er noget af det bedste, jeg har set. Den tilpasser sig virkelig foden, og tåboksen virker rummelig. Overdelen er delvist lavet af genbrugsmaterialer. Hælkappen holder foden fint på plads, godt hjulpet af en plastikkappe, der sidder på ydersiden af skoen, så skoen virker sikker.

Jeg har løbet en del mellemlange ture, og den nye mellemsål virker fra første skridt - hver gang. Jeg synes, at det er skoens helt store force.  Det er ikke en racersko, men en rigtigt komfortabel og fleksibel sko til alle distancer, som ikke nødvendigvis handler om topfart.

Adidas Ultraboost Light kommer helt sikkert til at blive mit valg på mange løbeture i fremtiden.

Jeg er meget imponeret over skoens lethed og følelse af energi i afsættet.

Jeg tror, at skoen passer til mange forskellige typer af løbere - godt hjulpet på vej af den meget lækre overdel, som tilpasser sig foden, letheds-følelsen og det flotte design.

Louise Pernille, @louisepernille

Jeg har altid haft en svaghed for adidas. Jeg synes, at de laver de klart pæneste løbesko. Ultraboost Light bekræfter 100% min begejstring! Udover at skoen er såååå pæn, så er overdelen lavet af genanvendeligt polyester, der er fremstillet af plastik indsamlet i eller nær ved havet. Det er et kæmpe plus allerede dér for mig, når adidas kombinerer et fedt design med omtanke for miljøet.

Skoen skal selvfølgelig stadig være god at løbe i, og det synes jeg i den grad også at Ultraboost Light’en er! Det er en meget let sko og en sko, der med det samme fik mig til at skrue op for tempoet.

Jeg føler, at jeg kan løbe meget hurtigere i dem og bare flyver hen over asfalten.

Skoen har en rigtig god stødabsorbering samtidig med, at jeg ligeledes føler, at jeg bliver skubbet godt afsted. Overdelen er strømpelignende og sidder godt tæt om foden, mens hælkappen er lettere støttende.

Jeg er udpræget langdistanceløber og vil tyndslide Ultraboost Light’en på mine tempo- og intervalture, samt når jeg skal race, hvad enten det er korte eller lange distancer.

Mads, @madsjakobs1

Klar til den danske sommer

Mit allerførste møde med løbesko fra adidas. Så spændende at hive de helt nye Ultraboost Light 22 op af æsken. Ved første øjekast bringer skoen tankerne hen på ’sommer’ og ’sneakers’. Hernæst falder den store mellemsål i øjnene og naturligvis den kridhvide farve.

Ifølge adidas har de lavet en sko, der fokuserer på både komfort, lav vægt og stødabsorbering. Det med lav vægt skal efter min mening lige tages med et gran salt. I min størrelse 46 2/3 vejer skoen cirka 350 g, og det er lidt i overkanten, hvis du ønsker at bruge skoen til de hurtigere tempoture og konkurrenceløb. Bortset fra det, så omslutter skoen tæt og behageligt omkring foden. Følelsen er lidt som at tage en sok på. På indersiden af hælen sidder små puder, der hjælper med at holde foden godt på plads i skoen. Jeg har ikke følt mig generet af dem, selvom min første tanke var, at de nemt ville kunne give mig små gnavsår. Med gummi på ydersålen fra dækproducenten Continental, så er du sikret et godt greb i underlaget. 

Ude på landevejen har skoen fungeret rigtig godt som mængdetræningssko for mig. Stille og rolige ture, hvor fuglefløjten og naturen kan nydes. Her kommer skoen til sin ret.

Dens force er en ganske fin stødabsorbering krydret med en lettere mærkbar energireturnering, der hjælper med at drive fødderne fremad.

Så på trods af den forholdsvis bløde mellemsål, så forsvinder energien ikke ud i asfalten.

Med adidas Ultraboost Light 22 får du en behagelig løbesko. Køb den, hvis du har brug for en sko til de lange ture, hvor tempoet ikke nødvendigvis behøver at ramme det røde felt - så er du helt klar til den danske sommer!

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg