Asics GEL-Nimbus 24: Nyere, lettere, bedre

Asics GEL-Nimbus er historisk set mange løberes fortrukne valg. GEL-Nimbus serien har eksisteret i mere end 24 år, og denne model er den 24. i rækken.

Asics GEL-Nimbus 24: Nyere, lettere, bedre

24 år på markedet – det er der en grund til.

Asics GEL-Nimbus er nemlig historisk set mange løberes fortrukne valg. GEL-Nimbus serien har eksisteret i mere end 24 år, og denne model er den 24. i rækken.

Opdateringerne på 24-modellen er ikke små! Nye teknologier, nye materialer, ny pasform – i en lettere udgave.

GEL-Nimbus 24 er en neutral løbesko og er perfekt som mængdeløbesko - helt ideel til hverdagens løbeture.

En af de større opdateringer på 24-modellen er i mellemsålen. Her har Asics nemlig introduceret eget letvægtsmateriale: FlyteFoam BLAST+. Faktisk er skummet 10% lettere end ved de tidligere modeller!

Mellemsålsmaterialet tilpasser sig ovenikøbet den enkeltes fod, hvilket er med til at sikre dig den helt rigtige pasform til DIN fod.Mellemsålens højde tager også mænd og kvinders fødder i betragtning. Det vil sige, at i kvindemodellen er afstanden mellem hæl og forfod højere (13 mm) end på herremodellen (10 mm).Asics GEL-Nimbus 24 er også blevet udstyret med en ny pløs, som skaber mindre friktion over forfoden. Den faste og åndbare mesh-overdel gør, at din fod er stabilt placeret hele vejen igennem. Derudover er materialet utrolig åndbart, så din fod ikke overopheder på de lange, varme distancer.Men hvordan føles de så rent faktisk at løbe i? De kan de to erfarne Frontrunnere fra Asics, Julie og Emma fortælle dig meget mere om - læs med.

Emma, @thelifeincolour

Jeg har været så heldig at få lov til af SPORT 24, at teste den nye version af den klassiske løbesko Asics Gel- Nimbus 24.Allerede da jeg åbnede kassen var jeg et stort smil, for den rosa farve er da bare for lækker.

Ja ja… Jeg ved godt at farven ikke er et parameter for hvor god en løbesko er, men det gør jo ikke noget at skoen ser fed ud -vel?

Skoen er til neutral løb og en mængdetræningssko. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den bliver min favorit til de lange distancer.

Jeg har i de sidste uger haft testet skoen på både asfalt, på skovstier, på løbebåndet og sågar også testet den på bane og i min optik er den ganske fortræffelig på alle ovennævnte underlag, hvilket gør at jeg vil bruge skoen til alle typer af ture og ikke kun dem, hvor jeg vægter komfort højest.

Skoen vejer nærmest ingenting og med en vægt på små 247 gram pr sko, føles den let og behagelig at have på og er sådan en sko, man bare hopper i og så afsted.

Min første løbetur i skoen gav mig en følelse af at løbe på skumfiduser, sådan en lækker bouncy effekt.

Uden at blive alt for teknisk, så er skoen lavet med en super blød mellemsål i et letvægtsmateriale FF Blast+ som giver den en fuldstændig fantastisk støddæmpning.

Lige netop stødabsorbering er et af de parametre jeg vægter enormt højt, når jeg skal vælge en løbesko, fordi mine fødder skal tilbringe mange timer i skoene hver uge.

En løbesko skal sidde godt og for mig skal der være plads til en bred fod og så må skoen ikke stramme over vristen. Asics Gel-Nimbus 24 passer mine fødder perfekt.

Overdelen i skoen er lavet i et let åndbart elastisk materiale, med en blød justerbar pløs, (Det ord kendte jeg ikke inden jeg blev løber)

Pløsen føles let over forfoden, men samtidig sidder skoen stabilt og godt fast omkring hele foden.

Der er god plads i skoen også til mine brede fødder.

Overdelens materiale svøber sig på en lækker måde ret godt omkring foden, så den samtidig ikke føles som en stor balsal, hvor tæerne skal råbe til hinanden.

Et lille plus oveni hatten er at overdelen er produceret med 50% genanvendte materialer - Så sætter skoen jo et mindre fodaftryk på naturen.

I hælen er der indlagt et klassisk gelmateriale, som sammen med FF Blast+ skummet og et hældrop på 10 mm giver en ualmindelig god og blød naturlig landing på hælen og jeg føler at skoens opbygning giver mig et ekstra godt flow .

Asics Gel- Nimbus 24 er en let, stabil og blød løbesko med masser af komfort. Den bliver uden tvivl en fast del af mine ugentlige træningspas og jeg sender en stor thumbs up og en kæmpe anbefaling herfra.

Julie, @juliealstrup

Jeg har testet den nyeste udgave af den populære ASICS Gel Nimbus og jeg kan allerede nu afsløre at den ikke skuffer.

Jeg er kæmpe fan af Nimbus modellen og har løbet i den siden 2016 og dermed afprøvet mange forskellige versioner af den populære sko.

Med de kilometer jeg har løbet i skoen, er jeg ikke i tvivl om, at det er den bedste version der har været af Nimbus.

Den er blevet lidt lettere i vægt og det kan faktisk mærkes, jeg synes at der er et lækkert afsæt i skoen og at den føles let under løb.

Når jeg træder i en NImbus føles det, som at komme hjem.

Det er stadig samme gode følelse i skoen.

Den sidder som altid super godt på foden og den nye overdel giver luft og god fornemmelse omkring fødderne.

Jeg er vild med den følelse, som jeg får i Nimbus.

Det er for mig skoen, der bare bliver ved og ved med at give gode kilometer.

Det er en super god og stabil mængde sko, som holder kilometer efter kilometer.

Jeg har brugt Nimbus på mange forskellige måder gennem årene, den er både god til ture med længere intervaller, hverdagstræning og især er den god til de længere træningsture, hvor stabiliteten og det gode afsæt særligt kommer til sin ret.

Samlet set er løbeoplevelsen i den Nimbus 24 let og elegant og giver følelsen, af at kunne fortsætte rigtig mange kilometer.

Pasformen på ASICS Gel Nimbus 24 er super god, den er efter min mening lidt større i størrelsen end sine tidligere udgaver.

Udover en lille justering i størrelsen, så er den nye udgave af Nimbus bestemt en opgradering sammenlignet med de tidligere.

Hvis du er på jagt efter en god mængdetræningssko, så er den nye Nimbus 24 helt klart værd at prøve.

En ægte klassiker fra ASICS taget til et nyt niveau.

Jeg synes helt sikkert, at letheden, designet, stødabsorberingen og den nye lette overdel på skoen er et kæmpe plus.

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg