#SHEMOVESUS Katrine Kæmsgaard

Læs om Katrine Kæmsgaard Bidstrups kvindelige rollemodeller, som inspirerer og motivere hende.

#SHEMOVESUS Katrine Kæmsgaard

#SheMovesUS er en kampagne skabt af Puma, som hylder og inspirerer alle de fantastiske kvinder verden over, som støtter andre kvinder med at nå deres mål gennem sport, værdier og kultur.

Puma beskriver ‘She Moves Us’ kvinden sådan:Hun er stærk.

Hun er motiveret af at være den bedste version af sig selv.

Hun vil ikke bare inspirere andre, men hun vil også selv inspireres.

Hun vil bevæge sig, rykke sig fremad.

Rykke grænserne.

Rykke de vigtige samtaler i gang.

En af de kvinder der inspirerer os, er Katrine Kæmsgaard Bidstrup, journalist og ‘dansende modemus’ (Katrines egne ord) og vi har bedt hende fortælle om, hvem der inspirerer hende.

”Hvilke kvinder inspirerer og motiverer dig?”

Uh, det er et stort spørgsmål, og allerede nu kribler min hjerne med navne, for der er sørme mange kvinder, der igennem mine 32 år har inspireret og motiveret mig.

Og hvor er jeg taknemmelig for det.

At blive inspireret og motiveret er vel egentlig grundessensen for at udvikle sig.

For blev man ikke inspireret eller motiveret, kunne man så ikke lige så godt bare lade være med at stræbe efter noget mere?

Ville ens udvikling så gå helt i stå?

Men jeg behøver slet ikke gøre mig sådan nogle store tanker, for jeg ER nemlig blevet inspireret gennem hele mit liv, og de kvinder, der især har gjort indtryk på mig, står som soleklare stjerner i mine erindringer.

Der er min matematiklærer, Dorthe, fra 3. klasse, hvis håndskrift jeg altid forsøgte at kopiere, og som fik mig til at se matematik som en konkurrence og hele tiden blive bedre til at regne de mest tricky regnestykker ud.

Der er min mest energiske gymnastikinstruktør fra 10. klasse på efterskole, hvis udstråling jeg nærstuderede for at tage den til mig, og som hele tiden pressede mig til at gøre mere og gøre ekstra.Hun hed Tina, og når der er nogle øvelser, jeg kæmper med den dag i dag, så tænker jeg stadig på kvinden med de korte lokker og de kæmpestore og viljestærke øjne.

Der er mine mange veninder, som jeg dagligt ser op til. Ikke kun fordi jeg synes, de enten er gode mødre.

Seje i køkkenet.

Eller har overskud til den lille løbetur, efter børnene er blevet puttet om aftenen.

Men mest fordi de er indehavere af hver deres lille niche, som jeg ser op til og bliver inspireret af.

Og så er der min mor. Jeg er så taknemmelig for at have en kvinde i mit liv, der står mig så nært, og som jeg dagligt drømmer om at blive lige så sej som, når jeg bliver stor.

Jeg ser egentlig mange kvinder i mit liv som powerkvinder, men for at være helt ærlig, løber min mor med sejren.

Hun er den helt ægte vare.

Hvem bliver du inspireret og motiveret af?

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg