Løbernes oplevelse af adidas Ultraboost 5

Den populære Ultraboost er landet i en ny version. Vores testløbere har haft den på fødderne hen over sommeren og giver her deres ærlige vurdering af skoen.

Løbernes oplevelse af adidas Ultraboost 5

Louise Pernille, @louisepernille

Adidas Ultraboost 5 er strøget direkte ind som min absolutte yndlingssko. Allerede da jeg tog den på og gik lidt rundt i den, kunne jeg mærke, at det ville blive en lang kærlighedshistorie. Jeg har en stor passion for løbesko med bløde såler, da jeg føler, at mit løb bliver lettere og mere flyvende. Lidt som børn, der når de får nye sneakers føler, at de kan løbe markant hurtigere. Præcis den følelse fik jeg med Ultraboost 5. Et totalt rush.

Udover den bløde og meget affjedrende sål, er skoen som at tage en strømpe på. Den sidder godt og fast, er luftig og så er der ingenting, der kan genere foden som fx syninger. Samtidig sidder den støttende omkring hælen, så jeg ikke har en fornemmelse af at kunne vrikke om.

Personligt føler jeg, at jeg kan bruge Ultraboost 5 til ALT. Både tempo- og joggeture, til race eller lange distancer. Den kan det hele, og jeg har levet i den, siden jeg fik den til test.

Og et sidste stort plus. Den er virkelig pæn.

Claus, @blaabjerg_dk

Mit første indtryk af adidas Ultraboost 5 er, at det er en meget let sko i friske farver. Den virker meget allround, med fokus på komfort på løbeturen.

Pasformen på skoen er i særklasse, den høje hælkappe, samt to små puder i siderne af hælen, holder foden i et fast greb. Overdelen er blød og lækker, og tæerne har god plads.

Snørebåndene er til den korte side, men det virker stadig fint på denne sko, pga. overdelen og hælkappens sikre hold på foden. Designet er virkeligt pænt med friske farver og et klassisk adidas look. Sålen er udført i gummi med et let mønster, som virker holdbart.

På min første løbetur i skoen, mærkede jeg med det samme, at adidas Ultraboost 5 har en lækker affjedring. En fornøjelse at mærke letheden i hvert skridt, som virker bedre og bedre for hver kilometer der tikker ind. Denne sko har sin force i de lidt længere ture, hvor den lette afvikling af hvert skridt føles behagelig og blød.

Jeg har testet adidas Ultraboost 5 på alt mellem 7 til 25 kilometers løbeture. Primært på asfalt, men også på løbebane, på grusstier og i skoven, og her virker skoen også ganske fint.

3 gode grunde til at vælge adidasUltraboost 5

  • Høj komfort

  • Meget flot design

  • Fast hold på foden

adidas ultraboost 5

Husk gode løbestrømper

Er du blevet hooked på at prøve den nye Ultraboost 5, så vil vi lige slå et slag for at et par gode løbestrømper også gør en forskel for din løbeoplevelse. Se bl.a. de nye løbestrømper som er lavet i matchende farve til den nye Ultraboost 5.

Køb adidas X UB23 Løbestrømper (sport24.dk)

Læs også:

Adidas review af Supernova Rise – en sko i en ny version (sport24.dk)

6 nemme snørebåndsguides | Vi guider | SPORT 24

Vejle Boldklub: Amatørfodbold og talentudvikling (sport24.dk)

Glæden ved at dyrke sport sammen med sine børn | SPORT 24

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg