Test af New Balance Fresh Foam 1080v11 løbesko

To erfarne løbere tester den neutrale løbesko New Balance Fresh Foam 1080v11. Læs anmeldelserne her.

Test af New Balance Fresh Foam 1080v11 løbesko

Den populære New Balance 1080 løbesko er tilbage i nye klæder.

Denne gang i version 11, som høster store roser fra anmelderne.

Vi har fået to rutinerede løbere til at hoppe i dem for at teste deres oplevelse af den nye version.

Om løberne kan lide løbeskoens nye overdel, hælparti, lethed og stødabsorbering, kan du blive klogere på i deres anmeldelser lige her.

God læselyst.

LOUISE, @louisepernille

Jeg kender New Balance rigtig godt, og stort set alle mine hverdags-sneakers er fra dem.

Jeg går en del i min hverdag, og det betyder meget for mig, at mine sneakers både er gode at gå i og ser cool ud.

Lige der er New Balance altid en sikker vinder.

Når det kommer til mine løbesko, så har jeg altid været meget konservativ og løbet i samme mærke igennem de 17 år, jeg har været maraton-løber.

Jeg har aldrig fået en skade forårsaget af mine løbesko, og af samme grund har jeg aldrig eksperimenteret med andre.

Da jeg blev tilbudt at testløbe New Balance Fresh Foam 1080v11 løbeskoen var det derfor lidt angstprovokerende for mig, men min skepsis blev heldigvis gjort til skamme.

Skoen er meget let ift. mine egne basis- og langdistance løbesko.

Selve overdelen af skoen er nærmest som en sok, hvilket jeg var bange for ikke ville give nok støtte.

Nu har jeg løbet med skoene i ca. en måned, og jeg har absolut ingen gener haft.

Jeg har ikke vredet om eller følt, at der ikke var støtte nok.

Det har tværtimod været en fornøjelse at løbe i en så let basis- og langdistancesko.

Skoen sidder perfekt på mine fødder, og selvom overdelen udelukkende er af stof, så har de heller ikke været kolde at løbe i.

Jeg tænker også, at de er umulige at få vabler i.

Stødabsorberingen er jeg utroligt begejstret for.

Jeg har ikke før prøvet at løbe med så god én af slagsen. Jeg har det som et lille barn, der forguder sin nye gave.

Jeg føler, at jeg løber meget hurtigere i disse løbesko, end jeg har gjort tidligere.

Nu løber jeg næsten kun langdistanceløb, men jeg ville ikke tøve et sekund med at tage dem på til races på kortere distancer grundet deres lethed.

Så en kæmpe anbefaling herfra - og en stor tak for at åbne mine øjne for New Balance løbesko.

HEIDI, @heidip72

Jeg har denne gang fået lov til at teste løbesko fra New Balance - deres nyeste 1080v11. 

Mega fedt design og lækker farve!

Jeg kendte lidt til modellen i forvejen, da jeg tilbage i efteråret 2019 ville prøve et nyt løbeskosmærke og valgte 1080v9.

Dengang gik der desværre ret hurtigt hul inde i hælkappen.

Det resulterede i en vabel hver gang, jeg løb i skoene.

Jeg var derfor ret spændt på at prøve 1080 modellen igen.

Hælen er ændret meget siden nu med et andet materiale indeni, og det fungerer.

Skoen er let – MEGET LET! – i forhold til dem jeg normalt løber i – faktisk 40 gram lettere pr. sko, og det kan virkelig mærkes på løbeturen.

Den sidder supergodt og behageligt på foden – ja det er føles næsten som at have gymnastiksko på, så let er den!  

Overdelen er lavet i hypoknit – et meget fleksibelt og strækbart materiale, hvilket gør den meget nem at tage på og af.

Min første løbetur i dem var dog en lidt flad fornemmelse, da skoen næsten er 1 cm lavere, end dem jeg normalvis løber i. Så jeg følte, at der manglede lidt mere bund i forfoden.

Men efter nogle flere ture har jeg hurtigt vænnet mig til, at de er mere fladere, end dem jeg er vant til, og det fungerer rigtig fint.

Der er Fresh Foam skum i mellemsålen og rigeligt stødabsorbering i dem til trods for den flade fornemmelse, jeg startede ud med.

Jeg har indtil videre løbet 92 km i 1080v11.

De er supergode til at give mere fart på mine løbeture, fordi de er så lette.

De er mest testet på grussti, skovbund og en smule asfalt.

Det bliver en sko, som skal bruges til variation mellem høj og lav løbesko på forskellige distancer, og jeg vil især bruge dem på mine intervalture fremover.

Vigtige facts om New Balance 1080v11

Hvis New Balance 1080v11 løbeskoen har vagt din interesse, og du er blevet nysgerrig på at høre mere om den populære løbesko, så se med i videoen herunder, hvor Jacob fortæller dig om skoens vigtigste opdateringer.

Skal New Balance 1080v11 med på din næste løbetur? Så hop ind på SPORT24.DK allerede nu og køb dit par.

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg