Test af Asics løbesko

Asics har løbesko til alle uanset om du er neutralløber eller har brug for støtten i en pronationssko. Vi har testet 3 par af deres mest populære modeller.

Test af Asics løbesko

Vi har testet 3 par af deres mest populære modeller; den lette Novablast, topmodellen Nimbus og den støttende Kayano.

Læs mere om de 3 modeller her;

NOVABLAST 3

SUSAN, ASICS FRONT RUNNER

Det er ingen hemmelighed jeg elsker at løbe, men løb for mig er meget mere end blot motion. 

Løb giver mig fysisk overskud og fornyet energi. Udover det fysiske giver det mig også mentalt overskud, et frirum hvor jeg kan sætte mine tanker på pause og bare nyde og naturen omkring mig. 

Modsat kan jeg også bruge løbet og frirummet til at få styr på alt det tankemylder, som nogle gange flyder rundt inde i mit hoved. Jeg løber fordi det giver mig frihed, ro, motion, velvære, fysisk og mentalt styrke.

Jeg føler mig måske ligefrem som et bedre menneske, da det giver mig overskud og ny energi til min familie og venner.

Det er den perfekte humørmedicin, og vil vi ikke alle gerne være den bedste version af os selv ;)  

NOVABLAST 3 ”KOYO” udgaven er simpelthen så fin og feminin, og se lige en den flotte farve. Den har en super god komfort og støtte, samt god ventilation og åndbarhed. Denne 3. udgave føles endnu blødere end den tidligere, og den er blevet endnu lettere. 

Jeg syntes NOVABLAST er en all around sko. Jeg bruger den både til tempopas, intervaltræning og til mine lange ture. 

NIMBUS 24

EMMA, ASICS FRONTRUNNER

Farver gør mig glad i låget og derfor blev jeg også ekstra glad da jeg fik den her røde bandit /Asics Gel nimbus 24 ind ad døren.

I denne uge holder vi efterårsferie i min mors sommerhus ved den nordjyske vestkyst. Derfor blev skoene hurtigt snøret og kom med mig på en løbetur til stranden. Det blev til en lækker kort tur i vindstille vejr, med en sol der gik ned bag bløde skyer, og det jo slet ikke så dårligt.

Jeg løber for MIG, for at booste mit sind og samtidig holde min krop stærk. For 10 år siden havde du ikke kunne drive mig ud på løb, men i dag er løb så stor en del af mit liv at jeg ikke kunne forestille mig et liv uden. Når jeg træder i løbeskoene og går ud af døren, så er der kun mig og det er lidt som om, at mulighederne for hvor skoene kan tage mig hen er uendelige.

Løb i skov, trail er nok min alltime favorit. At udforske nye steder i løbesko får mig til at føle mig fri, men i hverdagen bliver det dog oftest til mindre ture i området og naturen omkring hvor vi bor.

NIMBUS 24 er til neutral løb og en mængdetræningssko som kan bruges på stort set alle underlag. Den er let og har en god stødabsorbering og så er den forholdsvis elastisk i materialet omkring foden, hvilket gør den virkelig behagelig at have på.

For mig skal løb være ukompliceret og den her sko er lige til at hoppe i, den er blød, bouncy og behagelig og jeg ved at den kommer den til at give mig mange lækre kilometers frihed.

KAYANO 29

SUSAN, SPORT 24

Det kan siges meget kort; dette er, efter min mening, den absolut bedste udgave af Kayano meget, meget længe.

For mig har Kayano altid været et sikkert valg, der er garant for en super god allround pronationssko. Men når du hopper i denne udgave, kan du mærke, at den har fået en ekstra omgang kærlighed.

Sjældent har jeg følt mig så meget hjemme i en løbesko som jeg gjorde med denne, allerede fra første løbetur – intet føltes forkert eller krævede tilvænning.

Designet på skoen feminint med fine detaljer og farvesammensætninger. Det er naturligvis ikke altafgørende, men let’s be honest, det trækker heller ikke ned, at den også er flot at se på.

Når du tager skoen på, bemærkes den ekstra polstring der lægger sig som en støttende pude omkring hæl og akillessene. Den fint vævede overdel er både fleksibel og ventilerende. I selve løbet har skoen et godt rul, der let sender dig videre til næste skridt. Sålen er bred under forfoden og giver en stabil og sikker følelse.

Alt i alt har denne sko stadig den ”go’e gamle” Kayano følelse, men er måske lige blevet en tand sjovere at løbe i.

Er du glad for at løbe i Kayano, vil den nye model ikke skuffe, og hvis det enten er længe siden, eller du måske aldrig har prøvet at løbe i et par Kayano, så er budskabet herfra; prøv dem!

Altid gode priser, hurtig levering og 365 dages fuld returret

Hos SPORT 24 har vi noget for hele familien. Se vores store udvalg